Malujeme zvířátka

14.01.2016 17:53

Nejprve si otevřeme program mspaint.exe, pak si nakreslíme přiměřeně velkou vodorovně nakloněnou elipsu, která bude představovat hlavu kočky. Poté si nakreslíme dvě elipsy,které budou svisle nakloněné, ty budou zatím představovat nedodělané tělo kočky. Nakreslíme si vedle obrázku vodorovnou elipsu, kterou si označíme. Když máme označenou elipsu, klikneme na ikonu Obrázek, který je nad bílou plochou. Následně se nám objeví lišta s nabídkou. Jednou z možností je ROZTÁHNOUT ČI ZKOSIT, na tu klikneme, objeví se nám další kolonka s nabídkou, jak roztáhnout nebo zkosit tvar, přesněji: roztáhnout vodorovně nebo svisle a o kolik procent, zkosit vodorovně nebo svisle a o kolik stupňů. My si vybereme zkosit vodorovně a do kolonky napíšeme např. 5 nebo 20, podle toho jak moc chceme zkosit elipsu. Pak si znovu označíme elipsu a klikneme na ikonu Obrázek, objeví se nám lišta s nabídkou a my si vybereme PŘEKLOPIT ČI OTOČIT, na tu klikneme, objeví se nám další kolonka s nabídkou, jak a o kolik stupňů otočit daný tvar, přesněji: překlopit vodorovně nebo překlopit svisle či otočit o úhel. My si vybereme překlopit vodorovně. Chceme-li spojit dva tvary dohromady, musíme si při označení elipsy kliknou na druhou možnost, kde není krychle na bílém podkladě, ale kde je krychle jen šifrovaně označená. Tím jsme dotvořili tělíčko kočky. Následuje krk který uděláme tím, že rovnou dvojitou čarou spojíme hlavu a tělo. Na hlavě nakreslíme uši. Na zadní části těla nakreslíme ocas, který se vlní. Pak přední dvě tlapky, u zadních tlapek jde vidět jen jedna a to ta, na které sedí. Nakreslíme dvě černé tečky na střed hlavy, které představují oči. Nakreslíme malý trojuhelníček směřující špičkou dolů, který představuje čumáček. Z čumáčku vedou dvě čárky, ty představují pusinku. Když jsme dávali přes sebe elipsy, uvnitř v tělíčku zůstaly čáry. Ty vygumujeme a rovnou, když gumujeme, vygumujeme i čáru oddělující tělo a ocásek, tělo a krk, tělo a nožičky, ale krk a hlavu necháme odděleně. Kočičce dokreslíme fousky a obojek. Pak kočku stačí jen vybarvit. Já jsem za kočkou udělala elipsu, kterou jsem vybarvila a na tu vybarvenou elipsu jsem nakreslila mnohem menší elipsu, kterou jsem vybarvila tmavší barvou, aby až ta kočka bude stát před tou elipsou, vypadala jakoby pod ní byl stín. Je to jen na vás a vaší fantazii.

Není to moc náročné, pro ty, kteří ovládají klávesnici a program mspaint.exe

 

    

              Můj obrázek se mi líbí, jsem s ním spokojená.

Kontakt